Ayuthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Derks - WaarBenJij.nu Ayuthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Derks - WaarBenJij.nu

Ayuthaya en Chiang Mai

Door: Rob en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 September 2010 | Thailand, Chiang Mai

Beste mensen,
Hier dan wer een update vanuit Thailand. Vanuit Kanchanaburi zijn we vertrokken met de lokale bus richting Ayuthaya. Dit was een hele onderneming. 1 keer overstappen en lekker 5 uur zitten. Na een lange rit zijn we aangekomen in de Tempelstad Ayuthaya. We hebben ons eerst met een Tuk Tuk laten wegbrengen naar het centrum. Eerst hebben we 2 treinkaartjes gekocht voor de nachttrein naar Chiang Mai en onze grote tassen in een speciale ruimte gezet.Toen kwamen we op het geweldige idee om een fiets te huren. De zoektocht naar een fiets was erg lang. Maar ons geduld werd beloond. Met 2 prachtige fietsen (ahum) zijn we op pad gegaan. Wij dachten dat de stad niet zo heel groot was. Dus na een uur fietsten hadden we net 1 tempel gezien en 10 rondjes gefietst. Toen waren we het eigenlijk wel erg beu.En het is hier ook echt zo fucking heet!! Dus hebben we een Tuk Tuk aangehouden en gevraagd of hij ons wilde rond crossen door de stad. Voor 2 uur lang en 400 bath armen een prive chauf.
Dit was echt super. We hoefden maar te vragen en hij bracht ons. We hebben echt schitternde tempels gezien. De laatste tempel die we bezochten lag net buiten de stad. Deze was echt prachtig. We zouden de zonsondergang hier gaan bekijken, alleen duurde het ons wat lang en besloten we richting het station te gaan. Onze moat had ons netjes terug gebracht.
Tijd om te eten!!!! En eten maken kunnen ze hier wel. We zijn een willekeurig restaurantje binnen gegaan en hebben hier heerlijk gegeten voor 5 euro. En bij het eten hoort natuurlijk een Chang!!! Das bier. Met de maaltijd op zijn we naar het station gelopen om te wachten io de nachttrein die om 21.00 uur zou vertrekken. Helaas had deze trein nogal wat vertraging. Ongeveer 1,5 vertraging!! Dus maar wachten en zweten. Want het blijft warm. Toen liep er nog een Koekwaus over het station die had klappen gehad, overal bloed. Uiteindelijk hebben ze hem met harde hand het station uit geslagen.
Eindelijk de trein in. Deze was vanuit Bangkok vertrokken. Wij hadden een eigen plekje in de trein (zoals iedereen). Ons bedje was al opgemaakt. Nicole lag boven en ik onder. Dus Rob kon de hele nacht naar buiten kijken. Opzich wel grappig want ook de stations waar we stopten de hele nacht lagen allemaal koekwauzen. Na 14 uur!!!! Zijn we aangekomen in Chiang Mai. De trein had namelijk nogal wat vertaging gehad.
We kwamen het station uit en daar stonden tientallen schreeuwende Tuk Tuk eigenaren. Die wilde ons allemaal wegbrengen. De trein zat echt helemaal vol met backpackers. De beste mevrouw heeft ons naar het hotel gebracht (ChangMai Inn). Hier hebben we voor 4 nachten geboekt. Kamer met alles erop en eraan. Oke, douche (pisstraaltje) is wat minder.
In de loop van de middag zijn we naar een markt geweest en wat tempels bezocht. Marten en Tempels hebben ze echt veul hier. Maar markten zijn altijd leuk. Toen maar eens een keer gaan eten. En we hebben echt weer heerlijk gegeten. Het was er ook enrom druk met zelf een band die aan het spelen was. Toen hebben we de Tuk Tuk gepakt naar de Barstreet. Daar hebben we lekker aan het bier gezeten. Wat een wereldje hier, oude mannen met jonge meisjes. Het blijft toch wel vreemd om te zien. Me Love You, Short Time! Uiteindelijk toch maar een keer gegaan omdat het Chang bier aardig zijn best ging doen.
Vandaag zijn we weer lekker actief geweest. We hadden om 10 uur een afspraak om te passen en te meten. We gaan namelijk een pak laten maken. Een hele mooie. Toen zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we een prive chauf geregeld. Deze vrouw kon goed engels dus dat was wel leuk. We hebben vanalles gezien. Eerst zijn we naar een Slangenboerderij geweest. Allemaal mooie en enge slangen. Nicole heeft er nog 1 vast gehouden. Daar had ik niet zoveel behoefte aan. Toen nog een hele spannende show gezien.
Na de slangenboerderij zijn we naar de Apenschool geweest. Dit was wel een beetje triest. Alle apen aan een touwtje. Maar goed zaten alleen en toen kwamen er 2 bussen met Thaise kinderen. Je kon ook wel zeggen dat wij nu de aapjes waren. Ze wilde allemaal foto's maken.
Toen zijn we naar Tiger Kindom geweest. Hier kon je tijgers bekijken en ook aaien. Dit was wel gaaf om te doen. Ook wel weer zielig voor die beesten maar ja. Wel stoer om zo'n beest aan te raken. Zie foto.
Voor de restgaan we vandaag niet zoveel meer doen. Natuurlijk wel eten. Want dat is lekker hier. Om 17 uur hebben we een meeting. Ja want wij gaan namelijk 2 dagen de Jungle in. Daar gaan we een trekking maken. En moeten ons eigen eten koken wat we vinden en slapen in een hut. Die verhalen lezen jullie later!
Groeten van Lob en Nicole

PS Kijk voor foto's op www.flickr.com/photos/robennicole2010

• 10 September 2010 - 15:01

Pap En Mam:

Hoi Nicole en Rob

Zo te lezen uit je reisverslag hebben jullie het goed naar je zin en al heel veel gezien. Wel moet je vele uren reizen om weer ergens te komen.(vermoeiend) Leuke foto's, maar de foto met de tijger die je aan het aaien bent vind ik maar eng en zijn je voeten schoon geeten door de visjes ?
    Geniet nog lekker van jullie vakantie en we blijven je volgen.

Heel veel groetjes en kusjes van Paps en Mams

• 11 September 2010 - 07:12

Freek & Amber:

Wow echt leuk die verhalen van jullie, de de Fotos ook!! Erg veel succes en plezier in de jungle!

Groetjes Freek & Amber

• 16 September 2010 - 15:20

Tjeerd:

Lekker dan al die vertraging zetde NS daar geen bussen in???