Jungle Trekking Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Derks - WaarBenJij.nu Jungle Trekking Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Derks - WaarBenJij.nu

Jungle Trekking Chiang Mai

Door: Rob en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 September 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Allemaal,

Hier weer een bericht vanuit Chiang Mai. Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen zouden we een jungle tour gaan boeken. En dat hebben we gedaan. We hadden gekozen voor een niet toeristische versie. Normaal gesproken gaan ze maar 30 km de stad uit, wij hebben zeker 100 km gereden over een berg heen. Helemaal in the middle of nowhere. Vrijdag morgen moesten we om 6.00 uur aanwezig zijn.

Na een lange rit met de auto (4w drive)zijn we uiteindelijk midden in de jungle afgezet. Vanuit hier kon de auto echt niet verder. Wij vonden het al knap dat hij zover had kunnen komen. Toen begon de tocht, 3 uur lang wandelen. En dat is niet zomaar wandelen, je hebt namelijk een grote tas op je rug. Omhoog, omlaag en overal glad.

Maar wat een natuur!! Echt ongelooflijk. We hadden een Gids bij ons die goed engels sprak(Naam: Saikam). Hij heeft vroeger in de Jungle gewoond. Deze man wist echt alles!!! Hij heeft ons dingen laten proeven, ruiken en laten zien. Waar wij geen dieren zagen, zag hij ze wel. Kleine opsomming van de dieren die we hebben gezien; verschillende soorten spinnen, kikkers, eekhoorns, verschillende vlinders, torren in alle kleuren, muggen, sprinkhanen is alle kleuren, cobra, schorpioen enz. Zie foto's.

Na de wandeling konden we een uurtje uitrusten omdat we toen verder ging op een olifant. Het regende erg hard toen we op dat beest zaten. Daarom werd het ook nog een stuk gladder. Soms gleed de olifant een beetje uit. Niet echt een prettig gevoel om 3000 kg te voelen glijden. En ja hoor opeens ging hij zitten, hij had jeuk aan zijn kont.

Toen zijn we verder gaan lopen richting het dorpje waar we gingen slapen. Onderweg is Rob nog 2 keer aangevallen door een soort van bloedzuiger. Hij zat op mijn sok en zoog daar door heen. Auw pijn, maar niet dood. Toen zijn we nog langs een kamp gekomen waar we eigenlijk zouden slapen. Maar wij wilde graag tussen de bosjesmensen slapen.

Na een lange wandeling kwamen we aan in het dorpje. Ongelooflijk dat mensen zo kunnen leven. Geen stroom (klein beetje zonne energie). Water uit de bergen! Overal liepen dieren rond. Honden, kippen, zwijnen, hanen, poezen, buffalo enz. De kinderen keken ons erg vreemd aan. Zien niet zo vaak blanken.

We hebben onze spullen in ons hutje gedropt. Toen lekker douchen. Uhm lekker, gewoon een slang met stromend water uit de bergen in een golfplaten hokje. Daarna was het etenstijd! Dat was erg lekker en gezellig. We waren namelijk met z'n vijven (incl. de gids en 2 belgen. Na het eten zijn op bezoek geweest bij de leider van het dorp. We hebben daar een speciaal medicijn op in de vorm van thee. Niet te nassen maar goed.

Omstreeks 21.30 uur zijn we gaan jagen! Het is hier namelijk om 19 uur al donker. En dit was me pas spannend. Twee mannen liepen voorop (1 was onze gids). Die liepen door de rivier! Af en toe vingen ze een kikker ( voor het ontbijt). Opeens riep de man naar onze gids dat hij snel moest komen. En hij rende van ons weg. Voorzichtig liepen wij door met onze lampen. Hij had een COBRA gezien!! En nog geen 10 seconden laten BAMMMMMMMM knalde hij met zijn geweer. En ja hoor hij had raak geschoten! 10 cm onder zijn kop had hij hem geraakt. 1,5 meter lange cobra!!!! Hij was nog in leven. Dus de jongen uit Belgie mocht zijn kop eraf hakken!!! Ow dat was echt spannend! Zie foto!
Uitendelijk terug gelopen met een zak vol kikkers en een cobra!

Bedtijd uhm... we sliepen in een bamboohut op de grond. Volgende ochtend vroeg op om weer verder te gaan. Voordat we vertrokken hebben de kinderen van het dorp nog wat kadootjes gegeven.

We vervolgden onze trip met een anderhald uur durende wandeling door de bergen naar het volgende dorpje waar de truck ons op kwam halen. De truck bracht ons naar de rivier om te gaan bambooraften. Dit was echt geweldig om zo door de natuur te varen. Hierna stond de lunch voor ons klaar. Na de lunch verder gereden naar de grootste waterval van Thailand; 100 meter hoog! Vanwege het regenseizoen was de waterval erg wild en was het niet mogelijk om te zwemmen. Na een paar mooie kiekjes te hebben genomen, zijn we teruggelopen naar de auto om na een rit van bijna 2 uur terug te keren naar ons guesthouse.

Het was echt een geweldige ervaring om dit mee te maken. We zijn erg blij dat we de duurdere niet-toeristische versie hebben gboekt! Geweldig!

We hebben zojuist uitgecheckt bij ons gusethouse. Vanavond om 22.30uur vliegen we naar Phuket. Daar blijven we 1 nacht om vervolgens met de boot naar het eiland Koh Phi Phi te gaan.

Groeten vanuit geweldig Thailand!
PS Kijk voor foto's op www.flickr.com/photos/robennicole2010

Freek en Amber: Alles behalve een kippenkooi in het vliegtuig hoor! Het was prima geregeld!
Sander en Sanne: Elfde geworden ja? Belachelijk dat ze ons dan als eerste opnoemde bij de prijsuitreiking! Juryrapport al gezien?!
Jantine: Chiang Mai is zeker leuk! We kunnen helaas niet meer naar Pai, want we vertrekken vandaag weer. Hoe is het verder?
Ankie: Hoe was het in San Fran? Veel gezien en gedaan? Zeker alweer vergeten dat je vakantie hebt gehad?!
Pap en mam: Bij de tijger was het best eng ja. Heb je ook de foto gezien met die wurgslang iewhh! Die visjes eten inderdaad de dode huidcellen. Kietelt enorm!
Joost: Erg leuk dat je een berichtje hebt geplaatst. Blijf ons vooral volgen, dan kunnen jullie zelf ook nog een beetje nagenieten!

• 12 September 2010 - 09:46

John En Willeke:

ziet er geweldig uit allemaal!

• 12 September 2010 - 10:17

Amber En Freek:

Hello you two,

Wat een gave foto's en leuke verhalen! we vinden het echt super gaaf dat jullie zoveel meemaken. Geniet er nog lekker van, en we blijven jullie volgen!

• 12 September 2010 - 11:16

Anneke En Martijn:

Hey Rob en Nicole vette shit daar hé! Ik kan het me helemaal voorstellen het lijkt wel een beetje op onze reis 2 jaar geleden door Java en Bali. Alleen niet zo stoere reis als bij jullie!! Geniet er van mensen want wat is Nederland dan toch saai hé als je daar bent.
    Groeten van Anneke en Martijn.