Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob Derks - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob Derks - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Rob en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 September 2010 | Thailand, Bangkok

Dag mensen,

Hier ons laatste reisverslag. Het zit er namelijk bijna op. Maar we hebben weer vanalles gedaan en meegemaakt.

Na het zeevissen hebben we nog lekker een paar dagen aan het strand kunnen liggen. Jammer dat het ook wel bewolkt was af en toe. Maandag hebben we bijna heel Koh Samui gezien. We hebben nog een dikke buddah gezien en naar een stadje geweest. We hadden gelezen dat je hier de hele dag kon shoppen. Helaas er was niet veel te beleven.

Dinsdag morgen zijn we vroeg opgestaan en zijn we vertrokken naar Bangkok. Eerst met de boot naar het vaste land en vanuit Surat Thani de nachttrein gepakt naar Bangkok. De reis in de trein was weer leuk om mee te maken. We hebben nog in de feestcoupe gezeten met keiharde muziek en veel drank. Zelfs de conducteur zat aan de Thaise Whisky.

Om 5.45 kwamen we aan in Bangkok en met de Tuk Tuk naar ons Hotel gebracht. Leuk hotel met een zwembad op het dak. Natuurlijk waren we erg GAAR!

Na een paar uurtjes slapen zijn we om 9 uur weer uit ons bedje gegaan om er weer op uit te gaan. We zijn met een Tuk Tuk half Bangkok door gecrosd en hebben weer veel tempels gezien. Ook zijn we nog naar China Town geweest! Gekkenhuis! Smalle straatjes, eten, drinken, Tuk Tuk, brommers, tassen, schoenen echt alles! Een hele wereld opzich. Zeg maar een soort van Action maar dan met eten en drinken en dan 1000 x Action.Daarna was het tijd voor Chang (bier). Hebben we lekker op het terras gezeten op Khao San Road.
Toen we daar zaten kwamen opeens Vincent Peeters tegen. Zat bij Rob op de basisschool. Dus nog meer Chang.

Later op de avond zijn we terug gegaan naar The Roof Bar en hebben daar met z'n 3en wat gedronken.

De volgende morgen zijn we om 6 uur opgestaan want het was tijd om te gaan fietsen. Dan merk je pas wat Chang en Mojito met je doen. Pffff.

We waren de enige 2 deze morgen die de fietstocht gingen doen. Dus we hadden een private toer. Wat was dit gaaf. We hebben echt vanalles gezien. Verschillende ochtendmarkten, vlees, vis en groente. We moesten ook allemaal door hele kleine straatjes fietsen.Ook moesten we een grote rivier oversteken met een gare pont. En toen kwam er een hele hoge golf en we waren zeik nat. Daarna zijn we in het arme gedeelte geweest. Jeetje wat een verschil. Toen met een Longtail boot een half uur verder gevaren. Op en aan de rivier heerst echt armoede. Hutjes planken en golfplaten op het water.

Ook zijn we nog door wat plantages gefietst. Dit was erg mooi. Leek wel of je weer in de Jungle was. Het was ook een soort dorpje met allemaal kleine bedrijfjes die de souveniers maken! Toen hebben we nog lekker zitten eten aan het water. Toen weer terug gefietst naar het begin.

En toen waren we moe. Even lekker aan het zwembad gelegen. En toen wat het shoppoing time! MBK!!!! What the fuck. We hebben echt nog nooit zoiets gezien. 6 of 7 verdiepingen met 1 km lang heel veel spullen. Hier hebben we flink geshopt. Er was een verdieping met alleen maar Fukki Joeki spullen. We hebben nog nooit zoveel telefoons en accesoires gezien.

Terug gekomen in het hotel hebben we onze tassen gepakt. Was nog passen en meten. Daarna zijn we naar de The Roof Bar gegaan. Tijd voor Chang. Hier hebben we een tijd gezeten en zijn daarna nog even een Discotheekje in geweest.

Vandaag is de dag dat we weer vertrekken naar Nederland. Het was echt een super mooie reis. We hebben onzettend veel foto's en een mooie film gemaakt. We kunnen helaas niet meer foto's op internet zetten. Dus die moeten jullie maar een keer komen kijken! Nu zijn we toe aan een lekkere Thaise Massage!

Tot snel allemaal!

Groetjes Rob en Nicole