Eerste dagen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Rob Derks - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Rob Derks - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Rob en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 September 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Dag allemaal,

Hier dan onze eerste update vanuit Thailand. Zaterdag om 11.45 uur zijn we vertrokken vanuit dusseldorf richting bangkok. De eerste vlucht naar Iran ging snel en het eten was erg goed. Kreeg jammer genoeg geen recept van de piloot. Aangekomen in Iran hebben we even moeten wachten voordat we de vertrekhal in mochten. Hier kregen we wat consumptiebonnen om wat te eten en te drinken te halen. Was allemaal netjes geregeld. Ook het hoofddoekje van Nicole stond geweldig. Toch wel fijn om een keer een vrouw een paar meter achter je te hebben. Toen zijn we begonnen aan het tweede gedeelte van de vlucht. Deze was wel wat langer. Maar ook het eten en drinken was weer goed. Jammer genoeg geen films.

Omstreeks 8.00 uur Thaise tijd zijn we aangekomen in Bangkok. Natuurlijk erg gaar. We hebben echt heel kort moeten wachten op onze rugzakken. En toen kon het gaan beginnen.
Vanuit het vliegveld een taxi gepakt richting Southern Busterminal, zo'n uurtje rijden verder. Daar aangekomen de bus gepakt richting Kanchanaburi. Na 2 uut heerlijk geslapen te hebben in een onzettend gare bus, zijn we vanaf het busttation verder gegaan op een tuktuk. Het arme mannetje heeft ons en onze vier rugzakken naar een guest house gefietst zo'n 4 km verderop; zweten dat ie deed!
Het guesthouse is primitief (we hebben de goedkoopste kamer), maar er is wel een zwembad bij!

's Middags zijn we het dorpje ingewandeld en hebben we een fiets gehuurd. We zijn naar de Bridge over the River Kwai gefietst en hebben daar wat rondgelopen. Na een korte siesta zijn we daarna een rondje gaan lopen op de plaatselijke markt en zijn we gaan eten bij een pizzeria (we moeten tenslotte nog 3 weken rijst en noodles eten ;-) ).

Na het eten zijn we huiswaarts gekeerd en zijn we vroeg gaan slapen.

Vandaag om 8 uur opgehaald met een minivan voor een complete dagtrip. Allereerst werden we naar de Erawan Waterfalls gebracht. Een waterval met 7 "etages". We zijn omhoog gelopen tot de 5e etage. Daarna was het tijd weer terug te keren naar de bus. Hierna werden we naar de Hellfire Pass gebracht. De Hellfire Pass is eem klein stukje overgebleven spoorlijn vanuit de Tweede Wereldoorlog, toen krijgsgevangen werden gedwongen tot een werken aan de spoorlijn die leidde van Birma tot Thailand. Hiervandaan zijn we richting de Krawae grot. Deze grot diende in die tijd als tempel voor de arbeiders. Vanuit hier hebben we de trein genomen die rijdt over de DeathRailway, de aangelegde (houten)viaducten.

Vanuit zijn hier zijn we weer teruggekeerd naar Kanchanaburi, waar we nog een korte stop bij de Bridge hebben gemaakt.

Na deze lichamelijk sportieve dag hebben we een heerlijke en welverdiende duik in het zwembad met uiteraard een Thais biertje erbij!

Zometeen gaan we nog een hapje eten. Morgen weer vroeg uit de veren, want we willen naar Ayuthaya gaan, de stad van de tempels. Daar willen we de hele dag blijven om vervolgens 's avonds de nachttrein richting Chiang Mai te nemen. Nog even het laatste nieuws checken zometeen, want het er blijkt een overstroming te zijn geweest in de buurt van Ayuthaya, dus eerst zien of we er kunnen komen.

Groeten Nicole en Lob (zoals hij volgens onze Thaise gids heet...).

• 07 September 2010 - 17:37

Sander:

Hoi Nicole en Rob,

Hoe is het daar?
    Hier is het allemaal oke de broer van Sanne heeft nog een berichtje achtergelaten hier op de site met wat tips misschien dat je daar nog iets aan hebt.
    Nog een fijne vakantie en de groetjes.

PS: Nicole we zijn uiteindelijk 11e geworden met de brabantsedag

• 16 September 2010 - 15:17

Tjeerd:

Ola!!!

Jammer dat jezelf niet bent gaan fietsen op die tuktuk, beetje zweten was misschien ook goed voor jouw geweest!! Haha!!

Maar denk dat jullie mt al die flinke wandelingen wel genoeg zweten!! De foto's zin wel errug tof!!