Van Sucre naar Tupizza! - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Rob Derks - WaarBenJij.nu Van Sucre naar Tupizza! - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Rob Derks - WaarBenJij.nu

Van Sucre naar Tupizza!

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 Juni 2012 | Bolivia, Tupiza

In het mooie Sucre hebben we een leuke markt bezocht. Op deze markt wordt werkelijk waar alles verkocht. Wij hebben hier een lekkere fruitshake gekocht. Dit hebben we op een pleintje gedaan waar 20 van dezelfde kraampjes stonden. Mooiste kraampje heeft gewonnen.

Daarna is Rob naar het hostel gegaan om te gaan slapen. Hij had namelijk last van darmprobleempjes.... Met wat Boliviaanse pilletjes was dat na 1,5 bijna over.

De avond heeft hij daarom ook maar overgeslagen. Nicole, Theo, Marije en Ivo zijn het stadje in gegaan om door te zakken. Eerst in een Nederlands café en daarna naar nog een bar. Tegen Rob hadden ze gezegd dat ze een klein drankje gingen doen. De enige die fit was de dag erna was Rob.....

We hadden besloten om een dagje helemaal niks te gaan doen. Het enige wat er zouden doen was een berg beklimmen en dan bij een restaurantje te gaan zitten en lekker Chillen. En dat was echt geweldig, we hadden een schitterend uitzicht over de stad.

In de avond hadden we besloten om ergens te gaan eten. Net na het eten kreeg Ivo dezelfde verschijnselen als Rob had gehad. Na een paar drankjes zijn we gaan slapen want de volgende dag zouden we de bus pakken naar Potosi. Helaas zijn in deze nacht onze reisgenoten Marije en Ivo ziek geworden en hebben we de bus alleen moeten pakken.

Om 12.30 hebben we de bus gepakt naar Potosi. Een stad met veel historie. Deze stad staat bekent zijn zilvermijnen die nog steeds actief zijn. Vroeger woonde hier 200.000 mensen. De Spanjaarden waren de baas en hadden duizenden slaven. Nu zijn deze er natuurlijk niet meer en wonen er nog 10.000 inwoners. De weg er naar toe was prachtig. De fenomenale uitzichten waren oneindig. Na 3,5 uur waren we aan gekomen in Postosi. Toen ook maar besloten om meteen door te gaan naar Tupiza. Nog ff 7 uur met de bus en we waren in het zuiden van Bolivia.

Tupiza is een mooi klein stadje. Met heel veel Italiaanse restaurantjes. Waarschijnlijk van dezelfde eigenaar. Want in alle restaurants hebben ze dezelfde menukaart en dezelfde inrichting. Het stadje ligt in een dal waar een riviertje doorloopt.

Vandaag hebben we een flinke wandeling gemaakt en een berg beklommen waar we beloond werden met een schitterend uitzicht. Best afzien. Maar ik zeg altijd maar zo; zolang je conditie achteruit holt, kan je conditie lang niet zo slecht zijn.

Nu gaan we pizza eten. Want dat is eigenlijk het enige wat je hier kunt eten. Aan onze lunch zo meteen gaan we een vierdaagse tour boeken. Dan gaan we zoutvlaktes bezichtigen.

Nog een paar mooie foto's om jullie wat indrukken te laten zien.

Groeten van ons